Where are you now - Kapitel 218


Vid de sista tonerna posade vi alla tre innan vi brast ut i skratt alla tre. Skratt som var otroligt andfådda, i alla fall från min sida. Det var jobbigt, det kunde jag inte förneka, men det kändes skönt. Jag visste att jag kunde använda dansen för att träna upp alla mina muskler igen, vilket var skönt. Jag hoppades att jag skulle kunna komma tillbaka ordentligt så snabbt som möjligt, innan jag förlorade mig själv.


”Selena, tell me a little about Deztiny.” Sa Ellen glatt och vände sig mot Sel som satt mellan Jasmine och Katy. Jag satt återigen i Justin’s knä.

”Well, I actually saw Dezzie for the first time in april, when I was skyping with Justin. But I first met her at the MTV Music Awards. Ahm, to be honest I kinda got stuck with her the first time I talked to her. She seemed to be an amazing person and I was right. She’s a great girl and as Jaz sang, she’s such a cool girl.” Berättade Selena och jag log lite generat. Jag hade egentligen fått veta hur hon såg mig. Inte för att jag hade frågat, men i alla fall.

”And you came to her birthday party, right?” frågade Ellen ledande och Selena nickade.

”Yes, it wasn’t the plan from the beginning. I mean I had just talked to her a few times, so I didn’t know her very well. But Jasmine called me and asked me if I wanted to be one of the guests on the surprise party, and I love surprises so of course I said yes.” Svarade hon och log mot mig. Jag fnissade lite och log brett tillbaka. Nog för att den kvällen hade varit jobbig, men på grund av alla fantastiska personer som varit med, inkluderat Selena, så hade det nästan jämnat ut sig, men bara nästan.

”You’re good friends with Justin. What do you think about their relationship?”
frågade Ellen nyfiket och jag kände att mitt ansiktsuttryck antagligen var likadant som hennes. Jag kom på att det var en hel del som jag inte ens haft en tanke på att fråga vare sig Selena eller Jasmine.

”Yes, Justin is a very good friend of mine. He’s like the brother I never had so he means very much to me. Ahm, I love Dezzie. She’s different and I think she’s good for him. He needs someone who’s patient enough to let him go on tour, and still keep love him when he comes back. He needs someone who understands the relationship he has with his Beliebers and Dezzie is perfect. She accepts his career and she’ll never be mad at him just because he has to work, or have a concert, or whatever. She knows what he has to do, and she accepts that. That’s one of the many reasons to why they are perfect for each other.” Förklarade Sel och jag log generat. Jag tänkte inte ljuga, jag blev närapå rörd.

”What about you Jasmine? What do you think about Dezzie and Justin being a couple?” frågade Ellen och vände uppmärksamheten mot Jas.

“Well, I just agree with Selena. They are perfect for each other.” Svarade hon kort och log ursäktande.

“No bad feelings? I mean, you and Justin had a thing before.” Påpekade Ellen och jag svalde. Jag hade frågat henne den frågan också, några månader tidigare, och jag visste att hon var lycklig med Jinsu, men hon och Justin hade ändå haft ett försök till ett förhållande.

”Not at all. Yes, me and Justin had a thing, but that was just a crush I guess. He’s one of my closest friends now these days and I wouldn’t change that for anything. I love him, but not like that.” Svarade hon lugnt och jag andades ut diskret.

”Yeah, we tried. But I think the biggest reason of why we tried was because we were both young and it was something new, exciting.” Inflikade Justin och Jas nickade instämmande.

“Yeah, totally. Also, I wasn’t, and I’m not now either, strong enough to go through what Dezzie is going through right now, more or less. She just looks at things in different ways and she always try to stay positive about things, no matter what they are. I admire her for that. She always has a smile on her face, and she does what she can for not hurting anyone, even if it’s not an easy thing to choose. I admire her, because she’s that kind of inspiration and idol that every young girl should have. She’s someone to look up to.” Pratade Jasmine på och jag vilade huvudet mot min högra axel.

”Aww, you guys are gonna make me cry.” skrattade jag när det gick upp för mig hur rörd jag blev av vad dem sa. Någon la sin hand på min och när jag följde handen med blicken insåg jag att Selena hade lutat sig över Jasmine och fattat min hand med sin.

”Get used to it sweetie, you are family now.” log hon mot mig. Helst hade jag velat kasta mig över henne och ge henne en hård kram men jag lyckades behärska mig.

”So, Justin. It’s your turn bestie. Speak.” beordrade Ellen och jag sneglade på Justin. Hans ansiktsuttryck fick mig att börja skratta. Han stirrade på Ellen med skeptisk blick.

”Are you kidding me? You want me to tell you about Dezzie? You want me to talk about what I love about her? I hope you are aware of that it would take at least several hours.” Påpekade Justin torrt och jag vände ett höjt ögonbryn mot honom. Han kunde inte mena allvar.

”Hm, you have a point there… Well, then I have a better idea… I’m gonna show you a clip, which I love. Here you go.” sa hon istället och vände huvudet mot skärmen. Jag fäste blicken på den svarta skärmen och såg hur ett filmat klipp kom upp. Det behövde inte gå särskilt långt i klippet för att jag skulle förstå vad det var för någonting. Det var filminspelningen från när jag och tjejerna prankade Justin under hans konsert.

”So, how did you come up with this? Did you plan this a long time before or was it just a spontanous happening?” frågade Ellen nyfiket när filmen var slut. Jag skrattade innan jag vände blicken mot Selena.

“Don’t look at me, it wasn’t even my idea from the start. Selena came up with it, she’s the guilty one.” Log jag och Ellen vände en förvånad blick mot Selena, som såg ut som en ängel där hon satt.

”Oh really? Tell me everything.” flinade Ellen när hon insett att jag menat allvar. Selena skrattade innan hon rätade lite på sig i soffan.

”Well, I was thinking about what to do to Justin, because he always pranks people. And I’ve only met one single person who actually could take him out when it comes to pranking people and that’s Dezzie. So I wrote her a letter for her birthday, she agreed with my idea and then we started planning. The original ground was my idea, of pranking Justin by a dance battle, but every detail was Deztiny’s ideas. We’re a good team.” Skrattade hon och jag nickade instämmande. Det var vi helt klart. Vi fortsatte prata om pranket i säkert tio minuter. Ellen ställde en massa följdfrågor och vi fick publiken att skratta ett antal gånger åt det vi sa. Till slut slängde Ellen en blick på klockan hon hade på armen.

”Okay, we’re almost off time here, so bring out the huge package.” sa hon och jag stelnade till där jag fortfarande satt i Justin’s knä. Jag som faktiskt trott att hon hade lugnat ner sig med sina upptåg vid det här laget, men jag hade tydligen haft väldigt fel. Skjutdörrarna öppnades och fyra arbetare rullade in ett enormt bord med ett gigantiskt paket på. Jag svalde hårt medan jag granskade ekipaget när dem låste fast rullhjulen och sedan lämnade scenen. Jag satt som förstenad i Justin’s knä och stirrade på den gigantiskt inslagna lådan. Paketet var blått med silvrigt snöre runtom det.

”You look scared Dezzie. I promise you, it’s nothing dangerous. There’s not a snake that’s hiding underneath the cover.” Skrattade Ellen och jag rynkade på näsan.

”I know it’s not a snake, and that’s what scares me, to be honest. I don’t have any problems with snakes, I’ve met Johnson and he’s the cutest can be. But this is not a snake, and I doubt it is something that’s even under the same category.” Spekulerade jag och när jag vände blicken mot Ellen så stirrade hon på mig precis som om jag pratat på latin eller någonting.

”Is she always like this?” frågade hon och vände sig mot Justin, som nickade bakom mig.

”Pretty much, yeah.” svarade han och Ellen nickade förstående innan hon reste sig upp.

”Bring her here, it’s nothing dangerous. It’s something sweet actually.” sa hon glatt, men jag kunde fortfarande inte riktigt röra mig ur fläcken, så Justin hjälpte mig lite på traven genom att resa sig upp och hålla mig i ett fast tag tryckt mot bröstet på honom. Till slut släppte han lugnt ner mig på egna ben och jag följde motvilligt med honom när han drog med mig efter Ellen, närmare det enorma paketet.

”Okej, this is something me and my workers made for you. Open it up.” log hon och stoltheten lyste igenom hennes blick. Jag var på väg att invända, men Ellen såg så otroligt glad ut så jag svalde mina ord och tog försiktigt ett steg närmare för att dra i snöret. När jag gjort det, och fått bort det övernaturligt långa silver bandet från paketet, tog de andra tag på varsin sida och lyfte upp lådan som de satt över det som var under. När den var borta stirrade jag häpnat på det som visades framför mig innan jag brast ut i skratt. Jag skrattade så mycket att jag knappt kunde andas. Roat gick jag och gav Ellen en hård kram.

”How did you find all these?” skrattade jag medan jag granskade den gigantiska tårtan som stod framför mig. Den var täckt med mörkblå marsipan, bortsett från att den var fylld med bilder på mig. Galna bilder på mig. Bilderna hade väl skickats till ett bageri eller någonting, för bilderna var liksom gjorde av marsipan. Jag granskade alla olika bilder på mig, och kunde inte sluta skratta. Det var så enormt många konstiga bilder på mig det fanns. Inte för att jag var förvånad dock, men ändå. Dem var galna allihop, men det var nog därför jag älskade dem så mycket som jag gjorde.

”Okay, I’m sure this cake will be enough for everyone in the audience too. Someone who wants to eat my faces?” log jag och publiken apploderade högt. Ellen skrattade åt mina ord innan hon avbröt alla.

“Okay, we’re almost done for today, but I just have one thing lest. Katy, Hugh, Taylor, Selena, Jasmine and Justin. Could you all describe Dezzie with one word?” sa hon och gick fram till Katy, antagligen för att hon skulle börja.

”Sweet.” svarade Katy och Ellen nickade snabbt innan hon gick vidare till Hugh.

”Caring” svarade han utan att tveka en sekund och jag höjde ett förvånat ögonbryn. Justin stod bakom mig och höll sina armar om mig medan han försiktigt lutade hakan mot min axel. Vi båda iakttog när Ellen vände sig mot Taylor som gav mig ett snabbt leende.

”Beautiful.” svarade han och jag kände hur rodnaden steg över mina kinder. Jag låtsades inte om det utan iakttog när Ellen pekade på Selena som log sitt varma leende mot mig.

”Lovely.” sa hon mjukt och jag log automatiskt. Hon var lika underbar som alltid. Fortfarande utan att säga någonting fick hon vidare till Jasmine som vände blicken mot mig hon också.

”The best.” svarade hon och jag skrattade lågt. Hon skulle då alltid ta i så sjukt mycket. Ellen nickade instämmande innan hon slutligen vände sig mot Justin. Jag kände hur han lutade sig lite åt sidan så att han kunde titta på mig ordentligt och när jag vred på huvudet för att möta hans blick log han kärleksfullt mot mig.

”Mine.” svarade han innan han gav mig en intensiv kyss. Det blev tyst runtomkring oss en stund, men jag brydde mig inte särskilt mycket. Jag var helt uppslukad av Justin.

”Yeah, the cutest couple of the year, that’s for sure. We’ll be back on Monday with the woman with the hips, Shakira. We also have Matt Damon here and then I have a little surprise for you all. Thank you all for coming today. Oh, well, they’re just adorable. Yeah, I’ll see you later folks.” Pratade Ellen på. Jag registrerade hennes ord undermedvetet, vilket förvånade mig. Så fort jag höll på att bli uppslukad utav Justin, på något sätt, så registrerade jag allt runtomkring omedvetet, vare sig jag ville eller inte. I mina ögon fanns dock för det ögonblicket bara Justin. Justin, hans läppar mig mina och hans underbara närhet. Det var hos honom jag hörde hemma.


Aww :') Sötnosar <3
Dem är en stor familj :') <3

Ni är underbara, det vet ni alla om hoppas jag <3

Luvies, jag har börjat planera ihop en massa smått och gott till på söndag, när Bieber Cash och WAYN fyller 1 år :) Om det blir som jag hoppas så kommer jag ha mycket skoj att bjuda på ;)

Tävlingar, sneakpeek på nästa novell TAMNOK (den som listar ut vad TAMNOK ståd för får en... Jaa jag vet inte riktigt vad.... men då är du sjukt duktig ^^ (återigen för inte du gissa Steph, eftersom att du redan vet ^^)), det kanske kommer några oneshots... Vem vet, vi kanske lyckas knåpa ihop en massa kul :D

Har DU förslag på vad jag mer kan bjuda på? Mejla, smsa, kommentera eller whatever :D <3 Den dagen vill jag att alla ska ha trevligt, och den är för er. Ni är ju faktiskt anledningen till att BC fyller 1 år ;) <3

LOVE YOU <3


Kommentarer
Postat av: Johanna

GRYYYYMT!! :D

2012-02-20 @ 13:28:29
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jätte bra !!!!!!!! Men wayn får inte ta slut :'(

2012-02-20 @ 13:30:10
Postat av: Madicken

Älskar det som vanligt<3

2012-02-20 @ 13:33:53
Postat av: yess

jag vill ha biebahlove!

2012-02-20 @ 14:57:25
Postat av: Stephanie

Aaaaaaaaaaaawwwwwwww!!! <3 Vad söta alla är! <3 Vad söt Justin är :') <3

Jag älskar att läsa(eller höra(aa)) kapitel när dom är hos Ellen... det händer alltid så bra saker <3<3<3

Superdupermegabra <3<3<3



D: Jag får ju aldrig vara med på något... xD(a) ...fast åandra sidan, är det att få veta i förväg och inte vara med eller att vara med, men inte få veta något som är alternativen... så håller jag mig till det första (a)

2012-02-20 @ 15:06:35
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jag älskar dem tillsammans! Han är så öppen med deras förhållande. :) love!! ♥♥♥

2012-02-20 @ 15:19:32
URL: http://firststeptwforever.blogg.se/
Postat av: Sanna <3

Asså!!! hur kan du skriva så bra??? Jag älskar din novell blogg <3 snälla sluta aldrig med att skriva <3

2012-02-20 @ 16:00:18
Postat av: Amanda

älskar "ellen scenerna" dom är helt klart bäst! älskar din uppdate! :D

2012-02-20 @ 16:20:58
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Postat av: elena

SJUKT BRA TJEJ

2012-02-20 @ 16:29:51
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-20 @ 16:35:25
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: julia

Det där var det gulligaste som hänt i hela novellen!! Jag älskar den<33

#BieberCashFamily

2012-02-20 @ 21:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0